دتاکس واترنوشیدنی

دتاکس واتر نعناع و زنجبیل

دتاکس واتر موجب پاکسازی بدن از سموم مختلف می‌شود. افزودن دتاکس واتر به رژیم غذایی بسیار مهم است. در این بخش طرز تهیه دتاکس واتر نعناع و زنجبیل را در جالینو مرور خواهیم کرد.

دتاکس واتر نعناع و زنجبیل

سعی کنید دتاکس واتر را همیشه در منزل تهیه کنید. برخی از محصولات دتاکس یا سم‌زدای آماده موجود در بازار مملو از قند و بدون کالری هستند. در نتیجه ضرر بیشتری نسبت به فایده‌اش دارند.

مصرف هر چیزی با دوز اشتباه می‌تواند برای بدن سمی باشد. با استفاده از دتاکس واتر، مواد شیمیایی و حتی مواد غذایی حساسیت‌زا مانند گلوتن و لاکتوز دفع خواهد شد.

خاصیت ضد التهابی زنجبیل

یکی از مهم‌ترین فواید زنجبیل در دتاکس واتر نعناع و زنجبیل اثرات تقویتی آن بر بیماری‌های گوارشی است. زنجبیل به هضم غذاهای چرب و تجزیه پروتئین‌ها کمک می‌کند. همچنین برای کاهش گاز معده بسیار عالی است. همچنین حالت تهوع را از بین می‌برد و می‌تواند برای بهبود حال بد برخی افراد هنگام صبح مفید باشد.

زنجبیل به کاهش التهاب کمک می‌کند و برای درمان انواع بیماری‌های گوارشی مانند ناراحتی معده و گلو درد مفید است. علاوه بر آن زنجبیل باعث بهبود گردش خون نیز می‌شود.

زنجبیل نعناع
زنجبیل نعناع

فواید نعناع

خواص نعناع

نعناع علاوه بر خوش‌طعم کردن دتاکس واتر نعناع و زنجبیل خواص بسیاری دارد. فواید نعناع از بهبود عملکرد مغز گرفته تا هضم بهتر غذا قابل اشاره است.

نعناع بوی بد دهان را از بین می‌برد و منبع خوبی از ویتامین A و آنتی اکسیدان است. بوییدن عطر نعناع حافظه و هوشیاری را بهبود می‌بخشد. دمنوش نعناع یا جویدن برگ‌های نعناع در کاهش باکتری‌هایی که باعث بروز بوی بد دهان می‌شوند مفید است.

مواد تشکیل دهنده دتاکس واتر نعناع و زنجبیل

  • ۵ سانتی‌متر زنجبیل تازه و پوست گرفته
  • ۱۲ برگ نعناع تازه
  • مقداری نمک هیمالیا

همان‌طور که در مقاله دتاکس واتر خیار و مرکبات از خیار و لیمو استفاده کردیم؛ اینجا هم می‌توانید از یک ۱ عدد خیار حلقه شده و ۲ برش لیمو ترش یا لیمو شیرین به دلخواه خود استفاده کنید.

دتاکس واتر نعناع و زنجبیل
دتاکس واتر نعناع و زنجبیل

طرز تهیه دتاکس واتر نعناع و زنجبیل

زنجبیل، نعناع و نمک هیمالیا را به همراه ۳ لیتر آب در یک ظرف شیشه‌ای بریزید. در صورت نیاز خیار یا لیمو را هم به آن اضافه کنید. سپس مخلوط را با یک قاشق چوبی به آرامی هم بزنید. ظرف را ۳ تا ۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید. در این زمان، عصاره و ویتامین نعناع و زنجبیل در آب حل می‌شوند. سپس می‌توانید آن را میل کنید.

نوش جان

مطالب وب‌سایت جالینو از معتبرترین منابع خارجی ترجمه می‌شود و جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد. پیش از استفاده از این مطالب حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع
ByrdiehealthlineNatural Food Benefits

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا