سلامت

۱۰ خوراکی مفید برای پیشگیری از سرطان سینه

تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی و فعالیت بدنی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر سلامت فردی هستند. یک سوم از موارد ابتلا به سرطان سینه با تغییر در شیوه و سبک زندگی قابل پیشگیری است. برای بررسی خوراکی‌های مفید در پیشگیری از سرطان سینه با جالینو همراه باشید.

ترکیب برخی غذاها در رژیم غذایی به طور طبیعی از بروز سرطان سینه جلوگیری می‌کند. بهترین مواد غذایی برای سلامت سینه، غذاهایی با مواد مغذی فراوان و ارزش غذایی بالا است. این خوراکی‌ها علاوه بر این‌که با بیماری مبارزه می‌کند، سلامت کلی بدن را هم بهبود می‌بخشد.

خوراکی‌های مفید برای پیشگیری از سرطان سینه

در بین موارد ابتلا به سرطان سینه فقط ۵ تا ۱۰ درصد به دلیل نقص ژنتیک است.

این در حالی است که ۹۰ تا ۹۵ درصد به عوامل محیطی و سبک زندگی از جمله رژیم غذایی و چاقی مربوط می‌شود. روی آوردن به غذاها و رژیم‌های غذایی ضد سرطان، یک رویکرد عالی برای جلوگیری از بیماری و بهبود کیفیت زندگی است.

در این مقاله ۱۰ خوراکی مفید برای پیشگیری از سرطان سینه را با هم بررسی می‌کنیم.

اسفناج
اسفناج

اسفناج

اسفناج و سایر سبزیجات برگ‌دار، سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنزیم و آنتی اکسیدان هستند. اسفناج، کالری و سدیم بسیار کمی دارد. دو عامل مهم که برای سرطان سینه مضر است.

سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج به سلول‌ها برای از بین بردن سرطان کمک می‌کنند. این سبزیجات با غیرفعال کردن سلول‌های سرطانی از رشد آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

بلوبری
بلوبری

بلوبری

بلوبری به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های ضد بیماری، یک میوه عالی محسوب می‌شود. بلوبری بسیار مغذی با مقدار فیبر زیاد است که توسط محققان برای پیشگیری از سرطان سینه توصیه می‌شود.

بلوبری به کاهش آسیب رادیکال آزاد و جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کند. سایر میوه‌های جایگزین شامل تمشک، توت فرنگی، گیلاس و گوجی بری می‌شود.

کلم بروکلی
کلم بروکلی

کلم بروکلی

مطالعات متعددی گزارش کرده‌اند که مصرف کلم بروکلی به صورت روزانه به جلوگیری از بروز سرطان کمک می‌کند. ترکیبات کلم بروکلی اثر ضد توموری دارد و از انتقال سلول‌‌های سرطانی به دیگر بافت‌های بدن جلوگیری می‌کند.

علاوه بر کلم بروکلی، از گل کلم، کلم بروکسل و کلم پیچ نیز می‌توان استفاده کرد.

گردو
گردو

گردو

گردو غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که التهاب را کنترل می‌کند. گردو، پروتئین و فیبر مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

رژیم غذایی حاوی گردو از رشد سلول‌های سرطانی پستان جلوگیری می‌کند. همچنین تعداد تومورهای غدد شیری را نیز کاهش می‌دهد.

روغن زیتون
روغن زیتون

روغن زیتون

روغن زیتون دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی است. محققان معتقدند که مصرف روغن زیتون به عنوان بخشی از رژیم مدیترانه‌ای به پیشگیری از سرطان سینه کمک می‌کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ بیان کرد که مصرف روغن زیتون با ابتلا به سرطان پستان ارتباط عکس دارد. هرچه میزان مصرف روغن زیتون بیشتر شود، خطر ابتلا به سرطان سینه کمتر می‌شود.

آووکادو
آووکادو

آووکادو

آووکادو که متأسفانه این روزها قیمت بالایی دارد، سرشار از انواع ریزمغذی است. ویتامین C، ویتامین E، ویتامین ۶ ، فولات و پتاسیم تنها بخشی از ارزش غذایی آووکادو به شمار می‌روند. آووکادو همچنین غنی از فیبر و چربی‌های سالم است.

در مقاله خواص آووکادو به صورت کامل فواید این میوه را بخوانید.

تحقیقاتی در ایران نشان می‌دهد که آووکادو نقش مهمی در مهار رشد سلول‌های سرطانی دارد.

نخود
نخود

نخود

نخود مقدار زیادی پروتئین، فیبر، امگا ۶، اسیدهای چرب امگا ۳ و فولات دارد. نخود مواد مغذی ضروری بدن و فیبر گیاهی را تأمین می‌کند که برای سلامت پستان بسیار مهم است.

پروتئین موجود در نخود و لوبیا فعالیت ضد سرطانی دارد و می‌تواند به عنوان منبع طبیعی دارویی برای درمان سرطان سینه استفاده شود.

نخود، لوبیا سیاه، لوبیا قرمز و لوبیا لیما به عنوان رژیم غذایی ضد سرطان سینه توصیه می‌شود.

عدس
عدس

عدس

عدس نیز مانند سایر حبوبات از نظر پروتئین، فیبر و آهن غنی است. عدس بدن را بیش از حد سنگین می‌کند. به این معنی که اضافه کردن عدس به وعده غذایی، فرد را تا مدت زیادی سیر نگاه می‌دارد. این قضیه باعث می‌شود تا دریافت کالری از سایر غذاها را کاهش دهد.

ترکیبات موجود در عدس در کاهش بروز بیماری‌هایی مانند انواع سرطان، دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی نقش دارد.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مقدار زیادی کربوهیدرات پیچیده، فیبر، ویتامین A و ویتامین C دارد. سیب زمینی شیرین به طور کلی به کاهش وزن کمک می‌کند. زیرا احساس سیری را افزایش می‌دهد و از پرخوری و دریافت کالری بیشتر جلوگیری می‌کند.

سیب زمینی شیرین همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان از جمله بتاکاروتن است. بتاکاروتن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد از بدن محافظت می‌کند.

ترکیبات موجود در سیب زمینی شیرین اثرات بالقوه ضد توموری دارد و می‌تواند از انتقال سلول‌‌های سرطانی به بافت‌های بدن جلوگیری کند.

زردچوبه
زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه به دلیل داشتن ماده فعال کورکومین یکی از قدرت‌مندترین مواد غذایی برای مبارزه با سرطان سینه به شمار می‌رود. فواید این ترکیب برای کاهش اندازه تومور و جلوگیری از سرطان پستان اثبات شده است.

درباره خواص زردچوبه بیشتر بدانید.

به گفته محققان، کورکومین موجود در زردچوبه، سلول‌های سرطانی را از طریق تأثیر بر چرخه سلولی و تکثیر آن‌ها از بین می‌برد.

مطالب وب‌سایت جالینو از معتبرترین منابع خارجی ترجمه می‌شود و جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد. پیش از استفاده از این مطالب حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع
Dr.Axe

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا