دتاکس واترنوشیدنی

دتاکس واتر پرتقال و ریحان

نوشیدنی مناسب هوای گرم، منبع ویتامین C

دتاکس واتر پرتقال و ریحان و زردچوبه علاوه بر طعم عالی، موجب آبرسانی به بدن می‌شود. این نوشیدنی به دلیل وجود پرتقال سرشار از ویتامین ث است. برای آگاهی از طرز تهیه این آب سم‌زدا با جالینو همراه باشید.

دتاکس واتر پرتقال و ریحان

دتاکس واتر پرتقال و ریحان نوشیدنی مناسبی برای روزهای گرم است. طراوت، تازگی و طعم ریحان به همراه زردچوبه در کنار مرکبات، نوشیدنی سم‌زدای لذت‌بخشی را به ارمغان می‌آورد.

انواع دتاکس واتر برای هر فصلی خصوصا هنگامی که هوا گرم‌تر است، پیشنهاد می‌شود. آب‌رسانی به بدن از مهم‌ترین قسمت تغذیه مناسب به شمار می‌رود. بنابراین نوشیدن آب، ضرورت زیادی دارد. اما اگر صادق باشیم، نوشیدن آب پس از مدتی می‌تواند ملال‌آور شود!

دتاکس واتر یا آب سم‌زدا می‌تواند آب آشامیدنی را به یک نوشیدنی خوشمزه تبدیل کند. دتاکس واتر لیمو زنجبیل یکی از بهترین نوشیدنی‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم دتاکس واتر پرتقال و ریحان به همراه زردچوبه را معرفی کنیم. ترکیب این گیاهان با هم طعم بی‌نظیری را ایجاد می‌کند.

نکات مهم در تهیه دتاکس واتر

  • از گیاهانی مانند نعنا یا ریحان استفاده کنید. بسیار خوشبو هستند و نوشیدنی را دلپذیر می‌کنند.
  • نوشیدنی هر چه بیشتر در آب بماند، طعم بهتری خواهد داشت.
  • زردچوبه و زنجبیل برای هر نوع دتاکس واتری مناسب هستند.
  • اطمینان حاصل کنید که میوه‌ها تازه باشند.
  • دتاکس واتر را قبل از سرو در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه دتاکس واتر پرتقال و ریحان بسیار ساده است و تنها ۵ دقیقه طول می‌کشد. به احتمال زیاد در مورد فواید و خواص پرتقال هم اطلاع دارید. این نوشیدنی مناسب روزهای گرم، بسیار خوش طعم و سالم است.

دتاکس واتر پرتقال و ریحان
دتاکس واتر پرتقال و ریحان

مواد تشکیل دهنده دتاکس واتر پرتقال و ریحان

  • یک عدد پرتقال بزرگ
  • چهار برگ ریحان تازه
  • دو ریشه کوچک زردچوبه (یا پودر زردچوبه)
  • چهار فنجان آب (یک لیتر)

پرتقال را بشویید و قطعه کنید. ریشه زردچوبه را پوست بگیرید و رنده کنید. می‌توانید به جای آن از پودر زردچوبه هم استفاده کنید. یک پارچ بزرگ را با چهار فنجان آب پر کنید. سپس برش‌های پرتقال، زردچوبه و برگ‌های ریحان را اضافه کنید. نوشیدنی را یک شب در یخچال نگهداری کنید. فراموش نکنید این دتاکس واتر را حتما خنک میل کنید.

دتاکس واتر پرتقال و ریحان حدود ۱۷ واحد کالری، ۱۲ میلی‌گرم سدیم، ۷۱ میلی‌گرم پتاسیم و ۴ گرم کربوهیدرات دارد. همچنین به دلیل وجود پرتقال، سرشار از ویتامین C است. نوش جان!

مطالب وب‌سایت جالینو از معتبرترین منابع خارجی ترجمه می‌شود و جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد. پیش از استفاده از این مطالب حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع
Happy Foods Tube

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا